close

V prostředí, kde pracujete, byste se měli cítit pohodlně a dobře. Kromě toho by ale měla každá kancelář být uspořádaná tak, aby vám zjednodušovala práci, a to i ta domácí. Inspirujte se tipy, které vám poradí, jak si uspořádat kancelář tak, aby vám šla práce od ruky.

1. Udělejte pořádek

Než se pustíte do práce, měli byste se rozhodnout, co v místnosti zůstat může a co musí pryč. Abyste ve své domácí kanceláři byli efektivní a produktivní, nemělo by tam být nic, co by vás rozptylovalo. Zbavte se všeho, co nepotřebujete, zejména těch předmětů, které jsou rozbité nebo staré.

2. Připravte si zóny

Každá místnost obsahuje jisté zóny, v tomto případě se jedná o zóny efektivnosti.

  • První zóna je ta, kde přímo pracujete, kterou používáte – tím je tedy váš pracovní stůl a počítač.
  • Druhá zóna by už měla být o kousek dál, ale i přesto by měla být dostupná. Tato zóna zpravidla obsahuje předměty jako jsou složky, knihy, kalendář, různé sponky apod.
  • Třetí zóna by měla být už mimo a zahrnovat různé kancelářské potřeby.

3. Pracovní stůl

Nepořádek na stole je rušivým elementem v každé kanceláři. Proto se snažte na stole nechat pouze to nezbytné. Všechny zvýrazňovače, pera, fixy, tužky a další můžete uložit do šuplíku. Existují různé pořadače, které vám pomohou s horou papírů, co je nutné roztřídit od těch naléhavých k vyřízení až po ty, co počkají. Prostoru není nikdy dost, a tak můžete využít i prostor na stěně.

4. Zásoby patří do skříně

Při vybavování vaší domácí kanceláře nezapomeňte na velkou skříň. Právě tam uložíte veškeré kancelářské potřeby, které nakupujete do zásoby (papír, složky, barevné bločky, apod.). Ovšem pozor také na to, abyste systém udržovali i ve skříni. Bezmyšlenkovité ukládání věcí vám práci jen ztíží.

5. Tiskárna

Při organizování domácí kanceláře je také třeba zvážit, jak často používáte tiskárnu a skener. Jestliže často, měla by tiskárna být blízko vašemu pracovnímu stolu. Pokud jde však pouze o příležitostné používání, tiskárnu můžete uložit do skříně na polici, k níž budete mít snadný přístup.

6. Otevřené police

Užitečným prvkem ve vaší kanceláří mohou být také otevřené police. Jenže ty jsou někdy kamenem úrazu. Jelikož jsou police a jejich obsah stále na očích, měly by být atraktivní a uspořádané. Proto je vybavte vzhledově estetickými šanony, které vytvoří příjemný vizuální dojem.


Zdroj foto: pixabay.com

Tags : kancelářpráceúklidupořádání

The author Michaela

Leave a Response