Ještě donedávna byla práce z domova určitý bonus, který někteří zaměstnavatelé svým pracovníkům dopřávali. V posledním roce je home office holá nezbytnost a doma najednou pracuje mnohem víc lidí, než dřív. Domácí kancelář je třeba zařídit s ohledem na druh vaší práce, proto je dobré si hned na začátku definovat, co je pro vás v home office důležité.
Jestliže je vaše běžná práce především administrativní, dá se předpokládat, že potřebujete tiché klidné místo, kam se vejdete vy, počítač a všechny šanony. Pokud nemáte vhodnou místnost, kde byste si zařídili opravdovou kancelář, je třeba improvizovat. K tomu vám přinášíme pár tipů.
1. Denní světlo je lepší
Jestli je možné zařídit si pracovní koutek blízko okna, aby vám denní světlo dopadalo na psací stůl, udělejte to. Nejen, že na práci dobře uvidíte, přirozené světlo dodává i pozitivní energii a tu budete při práci potřebovat.
2. Daleko od televize
Na to už přišlo hodně pracujících z domova – televize je silným lákadlem a ponouká k prokrastinaci. Jestli nemůžete pracovat v jiné místnosti, rozhodně televizi během práce nezapínejte.
3. Pracovní plocha je základ
Nepotřebujete ani tak velký stůl, měl by ale pohodlně pojmout vše, co k práci potřebujete. Jestli vám stačí jen notebook telefon a hrnek s kávou, pořiďte si klidně jen docela malý pracovní stůl, ovšem v přiměřené výšce. Ta se odvíjí od toho, že když se posadíte na židli a položíte ruce na stůl, svírají ruce v lokti pravý úhel.
4. Židle je základ
Asi ještě důležitější než stůl je židle na níž budete sedět často i několik hodin. Měla by být pohodlná, s opěrou zad i s nastavitelnými područkami, výška by měla být přizpůsobená tak, abyste měli chodidla volně položená na zem. I v případě židle platí pravidlo pravých úhlů, a to všude, kde se tělo lomí (kotníky, kolena, pánev).
5. Pořiďte si nástěnku
Jestli nechcete hledat všechny důležité kontakty a termínované úkoly po stole a v zásuvkách, připíchněte si je na nástěnku. Mějte tam vždy i aktuální TO DO list, ať na nic nezapomenete.