close

Předem stanovený cíl zvyšuje nejen motivaci, ale i výkon samotný. Chcete-li zvládnout mnohem víc práce a být efektivnější stanovte si pravidla, kterých se budete držet. Určitě tím nemyslíme, aby se stal z vás workoholik.

Ovšem dodržování jednotlivých bodů a systematické třídění úkolů pomůže snadněji dosáhnout cíle. Nesmíte samozřejmě opomíjet i důležitost odpočinku. V dnešním článku přinášíme 6 tipů, jak zlepšit produktivitu a usnadnit si práci.

shutterstock_137939552

Tip č. 1 – při práci se nenechte rušit

Ze všeho nejdříve se zbavte veškerých rušivých elementů. Nejlépe se pracuje v prostředí, kde nás neruší zbytečné zvuky a nestraší další rozdělané úkoly. Oddělte svou pracovní část od zbytku pracujících či domácnosti, pokud pracujete z domu, zajistěte si soukromí. Vypněte si mobilní telefon, zapomeňte na čtení emailů, facebooku, SMS. Telefon nevypínejte pouze v případě, že jej pro svou práci nutně potřebujete. Vyčleňte si však prostor pro vyřizování obchodních telefonátů a administrativu.

Tip č. 2 – mějte na stole pořádek

Přehlednost pracovního stolu je klíčová. Budete-li mít stůl přeplněný věcmi, způsobí to chaos a rozptýlí vás to od činnosti. Využijte šuplíky, poličky, krabice, pořadače a vše uložte na své místo.

Tip č. 3 – zajistěte si komfort

Neméně důležité je při práci i pohodlí. Kancelářská židle či křeslo, ve kterém trávíte čas prací, by mělo být pohodlné. Bolavá záda moc energie nepřidají. Do tohoto bodu patří i krátké mini přestávky na toaletu, občerstvení a protažení těla.

Tip č. 4 – strategie

Bez předem stanoveného plánu nebudete moci efektivně pracovat. Je lépe předem vědět, jakých výsledků chceme dosáhnout. Teprve následně je možné plánovat a přidávat nové úkoly. Jasně si vymezte pracovní a volný čas. Snažte se vždy předem naplánovanou práci stihnout v daném časovém úseku. Přesouvání úkolů způsobí zmatek a práce se vám nakupí.

Tip č. 5 – stanovte si priority

Stanovte si priority a ideálně každý večer či hned ráno sestavte plán, jaké úkoly musíte udělat nejdříve. Po ránu má člověk dost energie, proto ty největší, nejtěžší úkoly udělejte první. Navíc se bude hned lépe pracovat s myšlenkou, že nejhorší máte za sebou. Žádné ze stanovených úkolů nepřesouvejte na následující den. Mohl by se z toho stát snadno zlozvyk.

Tip č. 6 – odreagování

Nepodceňujte ranní rituály, jako je snídaně či chvilkové posezení s rodinou nebo kolegy. Nebývá zpravidla moc příjemné vstát a hned se pustit do složitých úkolů. Stejně tak nezapomínejte na oběd a odpočinek. Vyčistěte si hlavu malou procházkou. Natrénujte si umění vypínat a opětně načerpat ztracenou energii. Jestliže budete pracovat neustále, stejně více práce neuděláte, protože budete vyčerpáni v mnohem kratším čase.

Tags : odpočinekprácestrategieúkolyvolný čas

The author Gabriela Kortova

Když dojde na to popsat druhé lidi, jde nám to velmi snadno. Ovšem pokud má člověk popsat sám sebe je to složitější. Začnu tedy tím nejzákladnějším. Jmenuji se Gabriela a jsem 72 ročník, takže už něco pamatuji :) Největším žroutem mého času je psaní článků a já jsem za to moc ráda. Pořád je toho spousta, co se člověk může učit. Mimo jiné si snažím vymezit čas pro sport a ruční tvorbu.

Leave a Response